Preview

Siberian Financial School

Advanced search

Method of systemic two-factor operational management optimization of territorial agglomerations it the paradigm of resonance interactions it subjects in a variety of their target collaboration in the changes of digital realty life activity

Abstract

In the course of authors methodology and a platform of verbal and mathematical models of optimal system interactions in social economical development (SED) of territories we put a new fundamental scientific problem and present it’s solution with the help of the original method of systemic two-factor operational management optimization of territorial agglo-merations (TA) it the paradigm of resonance interactions it subjects in a variety of their target collaboration (TC) of different formats and appointments on the territories TA in the complex multidimensional and multilayer digital space of social economical preferences, changes, possibilities and restrictions of live activity of TA. In this article we define a content, actuality, complexity and a scientific novelty of this approach? the structure of interactions, characteristic space of changes and possibilities of SED, the importance and the connection of economical and social component, the problems of SED of territorial agglomeration. We found the conditions of resonance synergetic interactions and the optimal management of trends in the changes of social economical realty in SED territorial agglomeration online, before-line and offline taking into account maximum of experience of the past and optimal behavior of the subjects of TA in present and future. The method use an original language of description of asynchronous nonlinear changes of TC of territorial agglomerations, multilayer interactions and of making optimal decisions in the multilayer system of preferences. Method is open for the development and takes into account present and new factors, helps to find new sources and directions of the growth of SED of territorial agglomeration and tje optimal way from possible to necessary in the conditions of non-standard changes in the social economical realty, to form new knowledge find optimal analytical decisions outwards the limited teaching sample with the creation of delicate and complicated procedures of the optimal management of adaptive behavior of the subjects of SED of territorial agglomeration. The efficiency of the use of the new knowledge about the optimal solidary behavior of subjects in TC is shown on the example. The method may be useful for researchers, developers of the models of national management and the institutions of developing in the area of digital economy in the case of SED of territorial agglomeration. Also it is helpful on the strategic social economical planning of spatial development, for optimal association and the management of territories. For developers and users of special digital technologies and the systems for SED of territorial agglomeration (Big Data, Deep Analysis, Data Driven Decision Making, the systems of artificial intelligence and automated managing systems), for educator and students of management in specified areas of life activity. For the research and the assessment of national social economical policy. And also for the specialists in the area of national and municipal management, for engineers and economists.

About the Author

Yu. .. Ustyugov
Siberian Academy of Finance and Banking
Russian Federation


References

1. Устюгов Ю.А. Методологический подход к структурированию бизнеса инновационной организации при адаптивной диверсификации ресурсов оптимизации бизнес-возможностей между бизнес-едини- цами на стратегическом множестве рыночных ситуаций // Сибирская финансовая школа. 2015. № 4. С. 97-104.

2. Устюгов Ю.А. Метод оптимизации управления стратегическим социально-экономическим развитием территории и жизнедеятельностью её субъектов в условиях дефицита ресурсов и перехода к новому технологическому укладу в парадигме цифровой экономики // Сибирская финансовая школа. 2018. № 1. С. 75-87.

3. Устюгов Ю.А. Метод математического моделирования, аналитического исследования и оптимизации условий экономического резонанса в бизнес-взаимодействии рынков ресурсов, инновационных бизнесов и инфраструктуры на множестве рыночных ситуаций // Сибирская финансовая школа. 2013. № 6. С. 39-50.

4. Устюгов Ю.А. Метод оптимизации управления изменениями в пространстве бизнес-возможностей объединения субъектов экономической деятельности на основе ограниченных и разнотипных данных на стратегическом множестве рыночных ситуаций // Сибирская финансовая школа. 2016. № 6. С. 81-89.

5. Устюгов Ю.А. Метод адаптивной оптимизации коллективного поведения субъектов социально- экономического развития на территории при их целевой коллаборации и резонансном взаимодействии в меняющемся нелинейном мире спроса и предложения благ в различных обстоятельствах жизнедеятельности // Сибирская финансовая школа. 2018. № 2. С. 16-31.

6. Устюгов Ю.А. Метод оптимизации многоэтапной адаптации солидарного поведения субъектов в целевых коллаборациях в парадигме многомерных и многослойных социально-экономических предпочтений и взаимодействий в цифровом пространстве изменений возможностей и ограничений в жизнедеятельности на территории // Сибирская финансовая школа. 2019. № 2. С. 15-25.

7. Устюгов Ю.А. Метод математического моделирования для оценки эффективности и оптимизации стратегического самоменеджмента личности в парадигме ее успешной жизни // Сибирская финансовая школа. 2016. № 4. С. 133-141.

8. Фадейкина Н.В., Новоселов В.В., Глущенко Р.В. Место менеджмента публичных ценностей в систе- ме нового государственного и муниципального менеджмента // Сибирская финансовая школа. 2019. № 2 (133). С. 3-8.

9. Новоселов В.В., Фадейкина Н.В. Развитие муниципального менеджмента и менеджмента публичных ценностей: теоретические и концептуальные аспекты // Сибирская финансовая школа. 2019. № 3 (134). С. 85-92.

10. Фадейкина Н.В., Синкина А.А., Глушакова О.В., Брюханова Н.В. Модернизация системы публичного управления социально-экономическим развитием публично-правовых образований // Общество, экономика, менеджмент и право: сб. науч. тр. по материалам нац. науч.-практ. конф. / под науч. ред. Н.В. Фадейкиной. Новосибирск, 2018. С. 5-23.

11. Трейси Б. Менеджмент / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2016. 140 с.

12. Пинкун Д. Креативный менеджмент / пер. с англ. М.: Азбука-Бизнес, Азбука-Аттикус, 2016. 240 с.

13. Лалу Ф. Открывая организации будущего / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер. 2016, 422 с.

14. Йоффи Д. Искусство стратегии: уроки Стива Джобса, Билла Гейтса и Энди Гроува / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2016. 238 с.

15. Свод знаний по управлению бизнес-процессами: ВРМ СВОК 3.0 / пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2016. 477 с.

16. Основы менеджмента / пер. с англ. / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. М.: Вильямс, 2016. 665 с.

17. Макгофф К. Искусство управлять: 46 ключевых принципов и инструментов руководителя / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2016. 263 с.

18. Бхаргава Р. Не очевидно. Как выявлять тренды раньше других / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2016. 282 с.

19. Трейси Б. Как управляют лучшие / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2015. 251 с.

20. Поузен Р. На пике возможностей. Правила эффективности профессионалов / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2013. 320 с.

21. Хемел Г., Брин Б. Будущее менеджмента / пер. с англ. СПб.: BestBusinessBooks, 2013. 276 с.

22. Пирс Дж. П., Робинсон Р. Стратегический менеджмент / пер. с англ. СПб.: Питер. 2013. 557 с.

23. Фрайд Дж., Хеннисон Д.Х. Rework: бизнес без предрассудков / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2012. 178 с.

24. Кокс Дж., Джейкоб Д., Бергланд С. Новая цель: как объединить бережливое производство, шесть сигм и теорию ограничений / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2012. 429 с.

25. Палмер С. Пришел, увидел, убедил. Как успешно продавать свои бизнес-идеи / пер. с англ. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2012. 280 с.


Review

For citations:


Ustyugov Yu... Method of systemic two-factor operational management optimization of territorial agglomerations it the paradigm of resonance interactions it subjects in a variety of their target collaboration in the changes of digital realty life activity. Siberian Financial School. 2019;(4):12-24. (In Russ.)

Views: 82


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-4386 (Print)