Preview

Siberian Financial School

Advanced search

Prerequisites for the formation of regional marketing infrastructure

Abstract

Based on the generalization of theoretical ideas about markets, the use of foreign and domestic theory and practice in the field of regional marketing its essence is clarified and the prere-quisites for the formation and development of the regional economy are substantiated marketing infrastructure. Special attention is paid to this important segment regional market as a consumer market.

About the Authors

I. .. Baranova
Omsk State Agrarian University
Russian Federation


E. .. Golova
Omsk State Agrarian University
Russian Federation


References

1. Баранова И.В., Голова Е.Е. Сущность маркетинговой инфраструктуры региона и классификация ее институтов // Фундаментальные исследования. 2019. № 6. С. 18-23.

2. Баранова И.В., Голова Е.Е. Цели и задачи формирования и развития маркетинговой инфраструктуры региона // Сибирская финансовая школа. 2019. № 5 (136). С. 33-36.

3. Секерин В.Д. Основы маркетинга. М.: КноРус, 2003. 232с.

4. Панкрухин А.П. Маркетинг: Учебник для студентов / под ред. А.П. Панкрухина; Гильдия маркетологов. 3-е изд. М.: Омега-Л, 2005. 656 с.

5. Ергунова О.Т. Маркетинг территории: учеб. пособие / под ред. О.Т. Ергуновой; М-во образования и науки Рос. Федерации, Урал. федер. ун-т. Екатеринбург: Изд. Урал. ун-та, 2017. 136 с.

6. Резник Г.А. Введение в маркетинг: учеб. пособие / под ред. Г.А. Резника. 3-e изд., перераб. и доп. М. : НИЦ Инфра-М, 2014. 202 с.

7. Урясьева Т.И. Инвестиционные риски в маркетинге: учеб. пособие / под ред. Т.И. Урясьевой. М.: НИЦ Инфра-М, 2014. 128 с.

8. Музыкант В.Л. Интегрированные маркетинговые коммуникации: учеб. пособие / под ред. В.Л. Музыкант. М.: НИЦ Инфра-М, 2019. 216 с.

9. Иватова Л., Андиржанова Г. Индустриально-инновационная политика Республики Казахстан: особенности и приоритеты // Аналитик. 2008. №6 (46), С. 54-60.

10. Блинов А.О., Захаров В.Я. Управление региональными рынками // Менеджмент: в России и за рубежом. 2003. № 1. URL: http://www.mevriz.ru/articles/2003/ 1/1062.html (дата обращения: 13.03.2020).

11. Кетова Н.П. Маркетинг: вопросы и ответы. Ростов на Дону: Феникс, 2009. 478 с.

12. Герасимов Б.И. Маркетинг: учеб. пособие / под ред. Б.И. Герасимова М.: Инфра-М, 2018. 320 с.

13. Дзыбова С.А. Механизм формирования рыночной инфраструктуры продовольственного комплекса региона: на материалах Республики Адыгея: дис.. канд. экон. наук: 08.00.05. Майкоп, 2006. 233 с.

14. Епанчинцев В.Ю., Зиновьева Е.А. Особенности бизнес-планирования в торговле при открытии собственного дела // Вестник Сибирского института бизнеса и информационных технологий. 2018. № 1 (25). С. 25-33.


Review

For citations:


Baranova I..., Golova E... Prerequisites for the formation of regional marketing infrastructure. Siberian Financial School. 2020;(1):14-18. (In Russ.)

Views: 90


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-4386 (Print)