Preview

Siberian Financial School

Advanced search

Characteristic features of goal setting in the strategic planning system of major companies’ operations

Abstract

The main problems of goal-setting in the large companies is called the lack of a possibility of control of results of activity of performers of the bottom level from the manual and uncertainty not only the external, but also internal environment of the company. The called problems are caused by existence of a set of communications between different control objects that does not allow to control fully compliance of estimated results to actually achieved. For improvement of goal-setting in procedures of planning of activity of the large companies it is offered to specify the content of strategic planning; in the course of planning to select priority parameters of the internal environment of business in a system of key performance indicators; set for them the strategic standards defining achievement of results taking into account a large amount of interrelations between objects; use cluster analysis and creation of neural network models for the reasonable description of interrelations between objects and also between estimated and actual resultant indicators.

About the Authors

T. .. Vladimirova
Siberian State Transport University
Russian Federation


A. .. Nevzorov
Siberian State Transport University
Russian Federation


References

1. Хабаров В.И., Гугаев К.В. Современные подходы к целеполаганию в технологической компании // Успехи современной науки и образования. 2017. Т. 1, № 6. С. 31-34.

2. Глушко В.О., Ибрагимова М.Х. Статистические методы анализа прибыли и рентабельности на примере нефтедобывающей компании ОАО «Роснефть» // Актуальные направления научных исследований: от теории к практике. 2016. № 1 (7). С. 264-266.

3. Бобровская Т.В., Соколова В.И. Использование корреляционно-регрессионного анализа для оценки взаимосвязи прибыли и затрат на маркетинг // Управление экономическими системами: электрон. науч. журн. 2017. № 4 (98). С. 38-39.

4. Григорьева Т.В., Биккулов И.М., Валитова Э.Г. Применение корреляционно-регрессивного анализа с целью выявления факторов, влияющих на величину прибыли предприятия // Современные технологии в образовании и промышленности: от теории к практике: сб. материалов внутривуз. науч.-практ. конф. Уфим. гос. нефтян. техн. ун-та - фил. в г. Стерлитамаке, 27 июня 2017 г. Стерлитамак: Полиграфия, 2017. С. 147-149.

5. Наркевич Л.В., Наркевич Е.А. Кластерный формат анализа в системе управления прибылью торговой организации // Социально-экономические проблемы регионального развития на современном этапе: материалы Междунар. науч. конф., 28 марта 2018 г. Смоленск: Смоленск. ин-т экономики, 2018. С. 179-186.

6. Ансофф И. Стратегический менеджмент. СПб.: Питер, 2009. 344 с.

7. Адизес И.К., Адизес И. Управление жизненным циклом корпораций. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2014. 294 с.


Review

For citations:


Vladimirova T..., Nevzorov A... Characteristic features of goal setting in the strategic planning system of major companies’ operations. Siberian Financial School. 2019;(3):51-55. (In Russ.)

Views: 174


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-4386 (Print)