Preview

Siberian Financial School

Advanced search

Tax consequences of the introduction of FSB 6/2020 on the activities of fund-intensive organizations

https://doi.org/10.34020/1993-4386-2021-3-109-113

Abstract

The paper considers changes in legislation in connection with the entry into force of FSB 6/2020, and also analyzes the consequences of the impact of the new standard on the accounting and tax accounting of organizations. As part of the study, the calculation of potential tax risks was carried out taking into account current judicial practice and areas of increased attention of tax authorities during on-site tax audits. As conclusions, the paper outlines the proposed steps to minimize risks during the transition of fund-intensive organizations to the new standard from 2022.

About the Authors

A. .. Kunitsyn
Moscow City University of Management Government of Moscow named after Yu. M. Luzhkov
Russian Federation


D. .. Kunitsyn
Siberian Institute of Management - branch of RANEPA
Russian Federation


References

1. Позднякевич В.Н. Сближение национальной системы бухгалтерского учета с МСФО // Бухгалтерский учет и анализ. 2015. № 3 (219). С. 48-53.

2. Аксентьев А.А. Концепции учета отложенных налогов и их связь с бухгалтерскими идеологиями // Учет, анализ, аудит. 2021. Т. 8, № 4. С. 34-50.

3. Покровская Н.В., Антонец Е.А. Оценка отложенных налоговых активов и отложенных налоговых обязательств // Международный бухгалтерский учет. 2015. № 11 (353). С. 43-54.

4. Дружиловская Т.Ю., Дружиловская Э.С. ФСБУ 6/2020: решенные вопросы бухгалтерского учета основных средств и сохраняющиеся дискуссионные аспекты // Учет, анализ, аудит. 2021. Т. 8, № 1. С. 48-61.

5. Слободняк И.А. Сложные вопросы определения срока полезного использования основных средств // Финансовый вестник: финансы, налоги, страхование, бухгалтерский учет. 2018. № 7. С. 48-57.


Review

For citations:


Kunitsyn A..., Kunitsyn D... Tax consequences of the introduction of FSB 6/2020 on the activities of fund-intensive organizations. Siberian Financial School. 2021;(3):109-113. (In Russ.) https://doi.org/10.34020/1993-4386-2021-3-109-113

Views: 182


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-4386 (Print)