Preview

Siberian Financial School

Advanced search

Start-up cost estimation using marketing tools

https://doi.org/10.34020/1993-4386--2022-2-158-167

Abstract

The article shows the relevance of quantitative assessment of service sector startups at an early stage of development and optimizes the profitable approach of evaluating startups. The specifics of the improved methodology are: the introduction of marketing tools to predict the financial performance of existing organizations and startups; a comprehensive study of the driving market forces (advertising budget, etc.) that determine the effectiveness of a startup; the ability to model the results of a startup in an unstable external environment.

About the Authors

Artem A. Lyubyashenko
Novosibirsk State University of Economics and Management
Russian Federation


Sofia N. Buimov
Novosibirsk State University of Economics and Management
Russian Federation


References

1. Коложвари Ю.Б., Буймов А.А. Институциональный подход к созданию стартапа: международный аспект // Инновационное развитие экономики. 2021. № 5 (65). С. 35-45. DOI: 10.51832/2223-7984_2021_5_35.

2. Буймов А.А., Любященко С.Н. Проблемы анализа и оценки рынка звукозаписи для стартапа // Современная конкуренция. 2022. Т. 16, № 2. С. 68-87. DOI: 10.37791/2687-0657-2022-16-2-68-87.

3. Бейзеров Н.А. Методика оценки стартапов на начальных этапах становления // Инновации и инвестиции. 2017. № 4. С. 22-25.

4. Payne B. Methods for Valuation of Seed Stage Startup Companies. URL: www.angelcapitalassociation.org/blog/methods-for-valuation-of-seed-stage-startup-companies/ (дата обращения: 15.06.2022).

5. Куницына Н.Н., Халявская Т.В. Методы оценки доинвестиционной стоимости стартапов, не достигших уровня доходности // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Экономические науки. 2016. № 4 (246). С. 292-302. DOI: 10.5862/JE.246.25.

6. Стартап: Настольная книга основателя / Стив Бланк, Боб Дорф. Пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2013. 485 с. URL: https://vawilon.ru/wp-content/uploads/2018/01/Blank-S.-Dorf-B.-StartUp.-Nastolnaya-kniga-osnovatelya.pdf.

7. Кесслер Э. Радикальный стартап: 12 правил бизнес-дарвинизма. Пер. с англ. М.: Альпина Паблишер, 2018. 220 с.

8. Нассер С. 9 методов оценки стартапа с комментариями. URL: https://www.iidf.ru/media/articles/money/9-metodov-otsenki-startapa-s-kommentariyami/(дата обращения: 16.06.2022).

9. Мухаметшина Г.Р., Казанцева Р.С. Оценка эффективности стартапов / В сборнике: Социально-гуманитарные инновации: стратегии фундаментальных и прикладных научных исследований // Материалы Всероссийской научно-практической конференции (Оренбург, 29-30 мая 2019 г.). Оренбург: Оренбургский государственный университет, 2019. С. 400-403.

10. Пожарская Г. И., Молодецкая С. Ф. Исследование инвестиционных рисков стартап-проекта методом нечеткого моделирования // Вопросы управления. 2018. № 6 (55). С. 91-97.

11. Спиридонова Е.А. Оценка стоимости бизнеса : учебник и практикум для вузов. 2-е изд., перераб. и доп. М.:Юрайт, 2020.317 с.

12. Дамодаран А. Инвестиционная оценка. Инструменты и методы оценки любых активов. Пер. с англ. 7-е изд. М.: Альпина Паблишер, 2011. 291 с.


Review

For citations:


Lyubyashenko A.A., Buimov S.N. Start-up cost estimation using marketing tools. Siberian Financial School. 2022;(2):158-167. (In Russ.) https://doi.org/10.34020/1993-4386--2022-2-158-167

Views: 199


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1993-4386 (Print)